BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
ANASAYFA » HABERLER » Bizden Haberler » ZORUNLU, KESİNTİSİZ İMAM HATİP EĞİTİMİ

ZORUNLU, KESİNTİSİZ İMAM HATİP EĞİTİMİ

Okulu bulunmayan köylerde veya birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılan okullardaki öğrencilere yönelik taşımalı eğitim uygulamasına 4+4+4 eğitim sistemiyle birlikte yeni bir sorun daha eklendi. Milli Eğitim Bakanlığı Taşımalı İlköğretim Yönetmeliği, 1 Eylül tarihinde 28398 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelikle 4+4+4 modeline uyarlandı. Yeni yönetmelikte taşımalı eğitim “İlkokul, ortaokul veya imam hatip ortaokulundan herhangi biri bulunmayan” bölgeler için yeniden tanımlandı.

 ‘ÇOCUKLAR İMAM HATİBE MECBUR KALACAK’

 Yapılan tanım, ortaokul ve imam hatip ortaokulu ayrımından ötürü ortaöğrenimde taşımalı eğitimin nasıl gerçekleşeceğine ilişkin soru işareti yarattı. Milli Eğitim Bakanlığı’ndan edindiğimiz bilgiye göre bir yerleşim biriminin ortaöğrenimde taşımalı eğitim kapsamına alınabilmesi için o bölgede hiçbir ortaöğrenim okulunun bulunmaması gerekiyor. Ortaokul veya imam hatip ortaokulundan herhangi biri bulunduğu takdirde o bölge taşımalı eğitim kapsamına alınmayacak. Ortaöğrenimde sadece imam hatip ortaokulu olan bir köyde taşımalı eğitim yapılmayacak.

 ‘DİNSELLEŞTİRMENİN BİR PARÇASI’

 Konuyla ilgili görüşlerini sorduğumuz Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız, söz konusu düzenlemenin kaygı yarattığını belirtti. “Neredeyse bir bütün olarak eğitimin her alanı dinselleştirilmektedir” diyen Yıldız, şu ifadeleri kullandı: “Öğrenciler imam hatip ortaokullarına yönlendirilmekte, nakillerde veliye ve öğrenciye benzer engeller oluşturulmaktadır. Yönetmelikteki tanım da eğitimin dinselleştirilmesinin başka bir adımını oluşturuyor. Elimizde maalesef Milli Eğitim Bakanlığı’nın açtığı ortaokulların tam listesi yok. Dolayısıyla bu konuda elimizde somut veri yok. Ancak ortaöğrenimde sadece imam hatip ortaokulunun bulunduğu köyler, beldeler varsa eğer öğrencilerin o imam hatip okuluna gönderilmeye zorlanacağı, taşıma engeli getirileceği açıktır. Yönetmelik zamanla keyfiyet yaratacaktır. Siyasi iktidarın ve bu yasanın felsefesine baktığımızda yönetmelik kaygı vericidir.”

 ‘TAŞIMALI EĞİTİM PROBLEMLİ’

 4+4+4 eğitim sistemine ilişkin yasanın gerekçelerinde taşımalı eğitim uygulamasına dair sorunlara dikkat çekildiğini, ancak uygulamanın aynen devam ettiğini belirten Yıldız, “Bizce eğitim bir kâr-zarar analizi yapılmaksızın, önüne engel konulmaksızın herkesin ulaşabileceği bir hak olmalıdır. Taşımalı eğitim buna ciddi bir şekilde engel olmaktadır. Birçok çocuğumuz eğitim görebilmek için çok uzak yerlere gidip gelmektedir. Bu çocukların beslenmeleri, ulaşımları problemlidir. Ancak yasa buna dair bir çözüm getirmemektedir” diye belirtti.

 AKP döneminde taşımalı eğitim arttı

 Ulaşım, beslenme, trafik kazaları gibi sorunlarla gündeme gelen taşımalı eğitim uygulaması AKP hükümeti döneminde artış gösterdi. Eğitim Sen’in raporuna göre, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Türkiye genelinde 15.961 okulun öğrencileri taşımalı eğitim kapsamına alınarak 5.956 taşıma merkezi okullara araçlarla taşındı. MEB verilerine göre 2002 yılında 35 bin ilköğretim okulunun, 2011’de 32 bine düşmesi AKP döneminde taşımalı eğitimin arttığını gösteriyor. Önümüzdeki eğitim öğretim yılında ortaöğrenimde taşınacak öğrenci sayısının 400 bin civarında olması bekleniyor.

 Olgu Kundakçı- Birgün Gazetesi

Check Also

Aşure ve Kurban Lokması

Aşure ve Kurban Lokmalarımızı hazırlayan , hizmet eden ve Lokmalarımızı paylaşmak için gelen tüm canlarımıza ...

Bir yanıt yazın